Türkiye’de yüksek din öğretiminin cumhuriyet ile başladığı kabul edilse de tam manasıyla bir üniversite bünyesinde yükseköğretim kurumu olarak kabul görmesi 1982 yılında gerçekleşmiştir. Türkiye’de yüksek din öğretimini ele alan çalışmasında 1997- 2019 yıllarını inceleyen Elif Sobi hocamız söz konusu dönem aralığını 1997- 2009 yılları ve 2009-2019 yılları şeklinde iki kısma ayırmıştır. Çalışmasındaki dönemlerin oluşturulmasında süreçte yaşanan siyasi değişimler ve postmodern darbe süreci belirleyici kıstaslar olmuştur. Özellikle 1997-2009 yılları arasında söz konusu süreç ile birlikte birtakım kısıtlamalar ve zorlamalar eşliğinde eğitim öğretim faaliyetleri sürdürülmeye devam etmiştir. 2000’li yıllara gelindiğinde değişen siyasi yapıyla süreç tersine işlemeye başlamış ve yüksek din öğretimi kurumları için birtakım değişikliklerle kısıtlamaların yerini ayrıcalıklar almıştır. Mevcut durumda da yüksek din öğretimi kurumlarının sorunları azalmamış yön değiştirerek devam etmiştir. 1997- 2019 yılları arasında Türkiye yüksek din öğretiminin geçmiş durumlarının değerlendirilmesinin ardından söz konusu kurumların geleceği, zayıf ve güçlü yönlerinden bahsedilmiş, iyileştirme yapılabilmesi için çözüm önerileri sunulmuştur.